Logo Gminy Korytnica

Mazowiecka Szkoła Przyszłości

Gmina Korytnica dołączyła do grona partnerów biorących udział w innowacyjnym projekcie edukacyjnym „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” dofinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 Priorytet VII „Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu”, Działanie 7.2 „Wzmocnienie kompetencji uczniów. Udział w projekcie to szansa, by podnieść jakość edukacji i lepiej przygotować uczniów na kolejne wyzwania. Projekt będzie realizowany w latach 2025-2029.

Wójt Gminy Korytnica – p. Grażyna Chrupek podpisała z Samorządem Województwa Mazowieckiego partnerską umowę na realizację zadania w dwóch szkołach podstawowych – w Pniewniku i w Sewerynowie. Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji oraz rozwój wiedzy i umiejętności uczniów i nauczycieli poprzez:

1.dostęp uczniów do aplikacji treningowych rozwijających kompetencje kluczowe, społeczne i społeczno-emocjonalne.

2.zapewnienie uczniom w ramach projektu dostępu do aktywnych form wsparcia w postaci zajęć pozalekcyjnych wpływających na rozwój kompetencji kluczowych.

3.zapewnienie uczniom w ramach projektu interdyscyplinarnych warsztatów/wycieczek ze szczególnym uwzględnieniem edukacji ekologicznej i klimatycznej.

4.podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli w zakresie pracy metodami aktywnymi w obszarze kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, poprzez udział w szkoleniach i warsztatach.

 

Projekt: „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” uzyskał dofinansowanie oraz został zatwierdzony do realizacji na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego.

W dniu 14 października 2025 roku Zarząd Województwa Mazowieckiego przyznał dofinansowanie oraz zatwierdził zasady realizacji projektu niekonkurencyjnego „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego.

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII „Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu”, Działanie 7.2 „Wzmocnienie kompetencji uczniów”.

Celem projektu jest podniesienie poziomu edukacji w 469 szkołach kształcenia ogólnego oraz rozwój wiedzy i umiejętności uczniów i nauczycieli.

Projekt realizowany jest w formule partnerskiej we współpracy z 199 Partnerami, w tym 198 jednostkami samorządu terytorialnego oraz Agencją Rozwoju Mazowsza S.A.

Obszar realizacji projektu obejmuje:

Gminy: Andrzejewo, Baranowo, Białobrzegi, Bielsk, Bieżuń, Błędów, Boguty-Pianki, Borowie, Brochów, Brok, Brudzeń Duży, Bulkowo, Chlewiska, Chorzele, Chotcza, Ciepielów, Czarnia, Czernice Borowe , Czerwin, Długosiodło, Domanice, Garbatka-Letnisko, Garwolin, Gielniów, Glinojeck, Głowaczów, Gniewoszów, Gostynin, Goworowo, Gozdowo, Górzno, Gózd, Grabów nad Pilicą, Grębków, Grudusk, Gzy, Huszlew, Iłów, Iłża, Jabłonna Lacka, Jasieniec, Jastrząb, Jastrzębia, Jedlińsk, Jednorożec, Joniec, Kadzidło, Kazanów, Klwów, Korytnica, Kowala, Kozienice, Krasne, Krasnosielc, Krzynowłoga Mała, Kuczbork-Osada, Lelis, Liw, Lutocin, Łaskarzew, Łąck, Łochów, Łyse, Maciejowice, Mała Wieś, Małkinia Górna, Miasta Gostynina, Miasta Pionki, Miasta Radomia, Miasto Płońsk, Miasto Raciąż, Miejska Ciechanów, Mirów, Młodzieszyn, Mochowo, Mogielnica, Mokobody, Mszczonów, Nowe Miasto nad Pilicą, Nowy Duninów, Nur, Olszewo-Borki, Opinogóra Górna, Orońsko, Ostrów Mazowiecka, Pacyna, Paprotnia, Parysów, Pionki, Płoniawy-Bramura, Płońsk, Pokrzywnica, Policzna, Potworów, Promna, Przasnysz, Przesmyki, Przyłęk, Pułtusk, Puszcza Mariańska, Radzanowo, Radzanów, Repki, Rościszewo, Różan, Rusinów, Rybno, Rząśnik, Rzekuń, Rzewnie, Sabnie, Sadowne, Sarnaki, Siedlce, Siemiątkowo, Sierpc, Skórzec, Słubice, Słupno, Sochaczew, Sokołów Podlaski, Sońsk, Stara Biała, Staroźreby, Stary Lubotyń, Sterdyń, Suchożebry, Szczawin Kościelny, Szelków, Szulborze Wielkie, Szydłowo, Świercze, Tczów, Trojanów, Troszyn, Warka, Wąsewo, Wierzbno, Wilga, Winnica, Wiśniew, Wolanów, Wyszków, Wyśmierzyce, Zabrodzie, Zakrzew, Załuski, Zaręby Kościelne, Zatory, Zawidz, Zbuczyn, Zwoleń, Żelechów.

Miasta: Garwolin, Maków Mazowiecki, Mława, Ostrołęka, Ostrów Mazowiecka, Przasnysz, Siedlce, Sokołów Podlaski, Węgrów, Żyrardów.

Gmina Miasto: Płock, Żuromin.

Miasto i Gminę: Gąbin, Kosów Lacki, Lipsko, Lubowidz, Pilawa, Przytyk, Sanniki, Sienno, Sochocin, Solec nad Wisłą.

Powiaty: Białobrzeski, Ciechanowski, Garwoliński, Gostyniński, Grójecki, Lipski, Łosicki, Makowski, Mławski, Ostrołęcki, Płocki, Płoński, Przasnyski, Przysuski, Pułtuski, Sierpecki, Sochaczewski, Sokołowski, Szydłowiecki, Węgrowski, Wyszkowski, Żuromiński, Żyrardowski.

Efektem realizacji projektu będzie rozwój kompetencji kluczowych uczniów.

W projekcie przewidziano doposażenie 330 szkół w interdyscyplinarne pracownie szkolne do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem metody STEAM oraz eksperymentu, realizację dla 800 nauczycieli warsztatów z zakresu kształtowania kompetencji kluczowych, realizację dla 900 nauczycieli warsztatów z zakresu pracy metodą eksperymentu. Projekt zakłada również organizację zajęć pozalekcyjnych dla 19146 uczniów, uczestnictwo w usłudze szkoleniowo-treningowej w obszarze kompetencji kluczowych oraz ogólnożyciowych z wykorzystaniem aplikacji dla 67100 uczniów oraz realizację wycieczek warsztatowych dla 11743 uczniów ze szczególnym uwzględnieniem edukacji ekologicznej i klimatycznej.

Całkowita wartość projektu „Mazowiecka Szkoła Przyszłości” – Region Mazowiecki Regionalny wynosi 166 550 161,47 PLN, w tym wkład UE stanowi 141 567 637,25 PLN.

#FunduszeUE

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności